מערכי שיעור














4 תגובות:

  1. שיעור תפילות שבת - המערך בנוי יפה. השאלות בו טובות. כתבת יפה מאוד את הרפלקציה. את מסיקה מסקנות טובות.
    אפשר בהחלט להביא שירים לכיתה, גם אם רק חלק מכירים.
    כן המורה יכולה בהחלט לדלג על עמודים, חשוב רק להסביר זאת לילדים כדי למנוע בלבול.
    יפה ששרתם בסוף גם את ימלוך.

    השבמחק
  2. שיעור הענק וגנו - שמחתי לקרוא שהיה שיעור טוב והילדים שיתפו פעולה. אשמח אם תוכלי להציג את תוצרי הכתיבה בשיעור דידקטיקה.
    המערך בנוי היטב. מעניין, יצירתי ומגוון. גם הפתיחה יוצרת עניין וסקרנות.
    לגבי שאלת על תשובות של הילדים, אפשר לכתוב בצד הלוח כמה מן ההצעות שלהם (גם את הלא נכונות) ולאחר קריאת הסיפור לחזור להצעות ולבדוק אותם עם הילדים. הילדים יגידו איזו הצעה מתאימה לכותרת של השיעור ואיזה לא - ומדוע.

    השבמחק
  3. המערכים כתובים היטב. מפורטים, מעניינים והכי חשוב: הילדים פעילים!
    אתייחס לכמה מערכים:
    מערך קורח - ניכרת הכנה ברמת מורה, כתבת יפה את הרפלקציה. מסקנותייך טובות ומהותיות.
    המצגת מאוד יפה ותורמת להבנה.
    כדאי לפרט יותר את המטרות (המטרה: יענה על שאלות – כללית מידי)
    יפה שילד ביקש ממך לצטט את הפסוק. ילדים מקבלים ממורה מסר מה חשוב.
    מערך ירושלים – עיר בירה – המערך כתוב יפה. המשחק והמצגת מאוד יפה. איך הייתה הפתיחה?
    יש שם שתי פתיחות: אחת על ירושלים בתנ"ך והשנייה על מלחמת ששת הימים. לדעתי מספיק פתיחה אחת. אם מספרים על שחרור ירושלים כדאי לציין שירושלים לא הייתה בידינו 19 שנה.
    שמחה שנהנית ושהצלחתם לפתור קשיים שעלו.
    בשיעור – מדוע עלי העץ כחולים – המבנה טוב. כן טוב שאת שואלת שאלות הבנה על הטקסט.
    לגבי המטרות: יש עוד מטרות ידע הקשורות להבנת הנקרא חשוב לכלול אותן.
    כתבת ברפלקציה שהיצירה הייתה הרבה זמן. זה שיקול דעת אם לפתוח בפעמים הבאות ביצירה. אולי להשאיר לסוף?
    לגבי הסיטואציות – מקסים! מעניין אלו סיטואציות הציגו הילדים והאם הבינו את המסר.
    מערך – שירי ירושלים – הרעיון יפה. יפה שעברת ביניהם לראות תוצרים. לא חייבים להקריא (מה גם שלא תמיד יש להם סבלנות). האם דנתם בשאלה: מדוע לירושלים שירים רבים?

    השבמחק
  4. מערך – ארבעת הבנים בשיעור זה צפיתי. כתבת נקודות חשובות ליישום.

    השבמחק