- מערך שיעור 1- שמיטה
- דף עבודה- שמיטה
- מערך שיעור 2- תפילות שבת
- שיר הכבוד
- מערך שיעור 6- רכילות
- סיפורים- רכילות או לא?
- מערך שיעור 7- ירושלים כעיר בירה
- מצגת- ירושלים כעיר בירה
- מערך שיעור 8 - שירי ירושלים
- מצגת- שירי ירושלים
- מערך שיעור 9 - נתינה מכל הלב
- דף עבודה- מדוע עלי העץ כחולים?
- מערך שיעור 10 - פרשת קורח
- מצגת
שיעור תפילות שבת - המערך בנוי יפה. השאלות בו טובות. כתבת יפה מאוד את הרפלקציה. את מסיקה מסקנות טובות.
השבמחקאפשר בהחלט להביא שירים לכיתה, גם אם רק חלק מכירים.
כן המורה יכולה בהחלט לדלג על עמודים, חשוב רק להסביר זאת לילדים כדי למנוע בלבול.
יפה ששרתם בסוף גם את ימלוך.
שיעור הענק וגנו - שמחתי לקרוא שהיה שיעור טוב והילדים שיתפו פעולה. אשמח אם תוכלי להציג את תוצרי הכתיבה בשיעור דידקטיקה.
השבמחקהמערך בנוי היטב. מעניין, יצירתי ומגוון. גם הפתיחה יוצרת עניין וסקרנות.
לגבי שאלת על תשובות של הילדים, אפשר לכתוב בצד הלוח כמה מן ההצעות שלהם (גם את הלא נכונות) ולאחר קריאת הסיפור לחזור להצעות ולבדוק אותם עם הילדים. הילדים יגידו איזו הצעה מתאימה לכותרת של השיעור ואיזה לא - ומדוע.
המערכים כתובים היטב. מפורטים, מעניינים והכי חשוב: הילדים פעילים!
השבמחקאתייחס לכמה מערכים:
מערך קורח - ניכרת הכנה ברמת מורה, כתבת יפה את הרפלקציה. מסקנותייך טובות ומהותיות.
המצגת מאוד יפה ותורמת להבנה.
כדאי לפרט יותר את המטרות (המטרה: יענה על שאלות – כללית מידי)
יפה שילד ביקש ממך לצטט את הפסוק. ילדים מקבלים ממורה מסר מה חשוב.
מערך ירושלים – עיר בירה – המערך כתוב יפה. המשחק והמצגת מאוד יפה. איך הייתה הפתיחה?
יש שם שתי פתיחות: אחת על ירושלים בתנ"ך והשנייה על מלחמת ששת הימים. לדעתי מספיק פתיחה אחת. אם מספרים על שחרור ירושלים כדאי לציין שירושלים לא הייתה בידינו 19 שנה.
שמחה שנהנית ושהצלחתם לפתור קשיים שעלו.
בשיעור – מדוע עלי העץ כחולים – המבנה טוב. כן טוב שאת שואלת שאלות הבנה על הטקסט.
לגבי המטרות: יש עוד מטרות ידע הקשורות להבנת הנקרא חשוב לכלול אותן.
כתבת ברפלקציה שהיצירה הייתה הרבה זמן. זה שיקול דעת אם לפתוח בפעמים הבאות ביצירה. אולי להשאיר לסוף?
לגבי הסיטואציות – מקסים! מעניין אלו סיטואציות הציגו הילדים והאם הבינו את המסר.
מערך – שירי ירושלים – הרעיון יפה. יפה שעברת ביניהם לראות תוצרים. לא חייבים להקריא (מה גם שלא תמיד יש להם סבלנות). האם דנתם בשאלה: מדוע לירושלים שירים רבים?
מערך – ארבעת הבנים בשיעור זה צפיתי. כתבת נקודות חשובות ליישום.
השבמחק