יום שני- כ"ח טבת (19.1.15)
תחילת היום, צפיתי בשיעור אומנות.
לאחר מכן, צפיתי בשיעור של זננש שהיא העבירה
לכיתת האם שלה, כיתה א'. היא לימדה אותם את הסיפור על " האריה והעכבר".
היה לה שיעור טוב. היהי ניתן לראות שהיא השקיעה באמצעי המחשה ובדרכים מעניינות
לספר את הסיפור. המורה המאמנת שלה יצאה לכמה רגעים מהכיתה והילדים ניצלו את זה
בשביל להשתולל קצת. בהתחלה היא הייתה קצת בהלם ולא ידעה מה לעשות אך לאחר כמה
רגעים היא התעשתה והתמודדה עם זה יחסית יפה. ידעה מה להגיד כדי להרגיע את הילדים.
לא יודעת מה הייתי עושה אם דבר כזה היה קורה לי...
קשה לי עם כל העניין של המשמעת. אולי כדאי
שאתחיל לקרוא ספרים על איך לעשות משמעת. יש כאלה שאצלם זה טבעי אבל אצלי זה ממש לא
טבעי.
העברתי שיעור דינים בנושא תפילות שבת. הייתה לי
חוויה לא כל כך נעימה בשיעור הזה. אך למדתי ממנו המון! אני לומדת הרבה יותר טוב
דרך טעויות. לטוב ולרע.
צפיתי בשיעור 'סודות הכתיב' שמרגלית העבירה
בכיתה. הילדים מאוד אוהבים את מרגלית. לא קשה להבין למה. היא נחמדה וחייכנית.
קלילה ופשוטה. היא מביאה את כל כולה כשהיא נכנסת בשער בית הספר. בנוסף, היא יודעת
להעביר את החומר הלימודי בצורה מאוד מעניינת. הילדים מכבדים אותה והיא אותם. היא
גם מאוד ברורה. היא מקדישה זמן רב למתן הוראות למשל ע"מ שהילדים ידעו בדיוק
מה לעשות ושלא ישארו מבולבלים. מרגלית נתנה הוראות מדויקות איך ומתי לעבוד בחוברת
שלהם. לעומת זאת, היו כמה ילדים שלא הקשיבו להוראות שלה, למרות שדבריה היו מאוד
ברורים. כתוצאה מכך היא הענישה אותם. אהבתי את הדרך בה היא נתנה את העונש. ראיתי
שהיא התכזבה מכך שהילדים לא הקשיבו לה. היא התאכזבה, לא כעסה. היא לא התפרצה עליהם
אלא חשבה ברוגע על עונש מתאים. שנזכה...
בסוף היום, בשעה האחרונה במערכת, כשהילדים כבר
לא מסוגלים לשבת על הכיסא כי יש להם קוצים בטוסיק, יש להם שיעור חשבון. מי עושה
דבר כזה לילדים בכיתה ב'? מסכנים הילדים שכבר אין להם כח להקשיב ומסכנה המורה
שצריכה להתמודד איתם. אבל המורה שלהם לחשבון ממש טובה. היא יודעת עד כמה קשה להם
לשבת ולהקשיב בשעה הזו של היום. לכן, עשתה להם שיעור שצריך לזוז בו. רוב השיעור
הילדים היו על הרגליים כך שיכלו להשתחררמעט והמורה הצליחה להעביר את השיעור כמו
שצריך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה